Svea Checkout 

I denna artikel går vi igenom Svea Checkout och vad som är bra att tänka på i samband med detta betalsätt

Beroende på din butiksstorlek kanske nedan information inte är relevant för dig. Här kan du läsa vad som ingår i de olika butiksstorlekarna.
Om du är osäker på vilken butiksstorlek du har, kontakta vår support.

Denna artikel täcker följande ämnen: 

1. Kom igång med Svea Checkout

2. Inställningar

3. Bra att veta

Kom igång med Svea Checkout:

  • Börja med att ansöka om ett konto hos Svea. Det kan du göra här.
  • När du har ansökt och fått ditt konto godkänt skickar du in ditt Merchant ID samt Secret (lösen) till vår support. 
  • Vår support kommer att lägga in detta till dig och återkommer när detta är gjort. Då är butiken redo att ta emot betalningar med Svea Checkout.
  • Dubbelkolla gärna så alla inställningar för synlighet för prislista, land eller vikt är relevanta för betalsättet. Detta gör du under Inställningar -> Betalsätt och sedan redigerar du betalsättet i fråga (Se nedan instruktioner för inställningar för synlighet). 
    Skärmavbild 2024-03-05 kl. 10.22.38.png
  • Under Visa för ställer du in om betalsättet ska visas för Privatpersonerföretagskunder eller Specifika Prislistor
  • Under Visa för vilka länder Ställer du in vilka länder som betalsättet ska visas för. 
  • Under Vilka fraktsätt ska visas kan du ställa in specifika fraktsätt ska visas i samband med detta betalsätt. 
  • Slutligen kan du ställa in lägsta samt högsta vikt på produkterna i kassan för att betalsättet ska visas under Vikt på produkterna för att betalsättet ska visas (kg).

Inställningar för Svea: 

Uppdatera betalning hos betalleverantör - Är denna aktiv så kommer ordern markeras som bekräftad hos Svea när orderstatus hos Starweb sätts till "Behandlad".

Bra att veta

Ordrar skickas över till Svea i samband med att en order kommer in. För att vara säkra på att ordern gått över, gå in på ordern under kunder -> ordrar och öppna ordern. Har ordern en betalningsreferens under Status så betyder detta att ordern har gått över till Svea (Se bild nedan). 

----------------

Behöver du hjälp så kontakta gärna vår support
Mejl: support@starweb.se Telefon: 040 - 602 09 00

Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer

0 kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.