Beroende på din butiksstorlek kanske nedan information inte är relevant för dig. Här kan du läsa vad som ingår i de olika butiksstorlekarna. Om du är osäker på vilken butiksstorlek du har, kontakta vår support.
Denna sidan täcker följande ämnen:
- Vad är bevakning av produkter?
- Hur aktiverar man funktionen?
- Vad händer när produkten är åter i lager?
- Hur redigerar man utskicket?
Vad är bevakning av produkter?
Tänk dig att du har en produkt som dina kunder vill beställa, men just nu är den varan helt slut och kommer inte tillbaka än på några dagar.
Då möts kunden av denna synen:
De ger därefter troligen upp och söker liknande produkter hos dina konkurrenter. För att inte tappa dessa kunder så finns bevakning av produkter, då ser det plötsligt ut så här istället:
Klickar de på "bevaka" så får kunden ange sin e-postadress och blir automatiskt notifierad så fort varan finns tillbaka i lager.
Hur aktiverar man funktionen?
- I din PREMIUM-butiks administration klickar du på INSTÄLLNINGAR och sedan Bevaka produkter (åter i lager).
2. Slå PÅ funktionen (Se bild nedan).
3. Nu kan alla produkter vars lagersaldo är 0 bevakas.
Om du vill inaktivera bevakning för enskilda produkter så kan du göra detta när du redigerar produkten under avsnittet Logistik:
Vad händer när produkten är åter i lager?
När produktens saldo blir högre än 0 så genereras automatiskt ett mejl som skickas ut till alla kunder som bevakar produkterna.
Detta mail innehåller bild, namn och länk till produkten så att de får tillfälle att beställa den nu när den är tillgänglig igen.
Hur redigerar man utskicket?
- I din PREMIUM-butiks administration klickar du på INSTÄLLNINGAR och sedan Bevaka produkter (åter i lager)
- Under Meddelande till kund kan du skriva ett anpassat meddelande som är unikt för just din butik.
Vi uppmuntrar er att använda platshållarna som hittas under plus-tecknet i redigeraren för att skjuta in dynamiskt innehåll i mejlet.
Hur ser jag vem som bevakar min produkt?
Under bevaka produkter menyn som beskrivits tidigare i artikeln så kan du i Statistik se vilka produkter som bevakas, och klickar du på "antal bevakningar" för produkten så kan du se mejladresserna som bevakar produkterna.
Med denna informationen kan du exempelvis erbjuda en alternativ produkt eller ge släppdatum för nästa leverans.
-----------------------
Behöver du hjälp så kontakta gärna vår support
Mejl: support@starweb.se Telefon: 040 - 602 09 00
Kommentarer
0 kommentarer