Beroende på vilken butik storlek ni har så gäller inte delar av nedan information Er. Vi utgår från Premium butik om inget annat anges. Övergripande funktionsöversikt har ni här: Butiksfunktioner.

 Denna sidan täcker följande ämnen:

Var samt vad hittar man på denna sida?

Ni hittar dessa inställningar under INSTÄLLNINGAR-E-POST TILL BUTIK/KUND.

Här hittar ni mail text om skickas till dig som butiks administratör samt mail text som skickas till kund enligt nedan.

  • Meddelande till butik vid order (Finns i butik START)
    Mail meddelande , till dig som administratör av butiken.,  när order har inkommit.

  • Meddelande till butik vid kontoansökan (Finns i butik START)
    OM denna är aktiv så får ni mail att kontoansökan har inkommit. Gäller när ni ställt att det ska enbart gå att handla om kund har kundkonto i butiken, hittar ni under INSTÄLLNINGAR-KASSA OCH KUNDVAGN - INSTÄLLNINGAR I KASSAN - KRAV PÅ INLOGGNING TILL KUNDKONTO . Ni måste då godkänna kunden i admin innan dom kan handla.

  • Meddelande till kund vid registrering (Finns i butiker PLUS, PREMIUM)
    OM denna är aktiv och du som butiks administratör skapar kundkonto till kunden så får Er kund detta mail meddelande.

  • Meddelande till kund vid återställning av lösenord via admin (Finns i butiker PLUS, PREMIUM)
    Mail text som kund får när ni skickar återställningsmail av lösen till deras kundkonto.

 

Platshållare -  vad är det och hur fungerar dessa?

Platshållare är färdiga boxar där vi hämtar dynamisk information beroende på vilken kund som lagt order/skapat konto i butiken. Vi hämtar exempelvis ordernummer från platshållare [[orderNo]].

Används på det sidor/platser där information ska hämtas från kund kortet eller order som lagts  och där någon sorts information ska skickas ut till kund via mail eller sida som visas i butik.

Exempel

Sidan Tack för din beställning.

- Här hämtas ordernummer , namn och produkter från beställningen/order som kund gjort.

Orderbekräftelse mailet

- Här hämtas ordernummer, fullständiga kunduppgifter, produkter som köpts  när ordern lagts i butik.

Ni kan enkelt lägga till dessa platshållare genom att välja i menyn enligt bild. Där det finns möjlighet att lägga till platshållare, på övriga ställen i admin,  så har ni samma knapp ovanför text fältet.

 

Alla platshållare och deras funktion.

[[customerEmail]] E-postadress  
[[customerFirstName]] Förnamn  
[[customerLastName]] Efternamn  
[[customerAddress]] Adress  
[[customerPostalCode]] Postkod  
[[customerPrimaryPhoneNo]] Telefonummer  
[[orderNo]] Ordernummer Om kunden har KCO aktiverat och ordern är gjord med KCO kommer denna platshållaren ha samma värde som [[orderPaymentReference]]
[[orderGrandTotal]] Totalt ordersumman  
[[orderCurrency]] Valuta vid order  
[[orderPaymentReference]] Transkationsnummer Finns endast ifall en betalkoppling används vid köptillfälle
[[customerDisplayName]] För- och efternamn Om kunden är företagare skriver platshållare ut företagsnamnet istället
[[currentUrl]] Nuvarande URL Skriver ut den relativa URLen som man är inne på. Exempel: /page/product-a
[[shippingTrackingLink]] Godssökningslänk  
[[reactivateUrl]] URL för återaktivering av kundvagn Denna fungerar endast i "Spara kundvagnsmejlen".
[[termsLink]] Länk till köpvillkoren Fungerar endast i orderbekräftelsemejlen.

 

Hur anger man texter på fler språk?

Längst ner har ni en lista där ni väljer språk ni vill översätta till. När ni valt språk så öppnas gula fält på sidan där ni skriver in er översättning till det valda språket.

 
top

----------------

Behöver du hjälp så kontakta gärna vår support på mejl, chatt eller telefon
040 - 602 09 00 , support@starweb.se , starweb.se

Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer

0 kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.