I denna artikeln kommer vi att gå igenom de olika Availabilitys vi skickar ut i Google Shopping Feed, samt hur ni använder dessa.
1. in_stock
Alla köpbara lagerstatusar skickar ut som "in_stock" till Google, alltså att dessa finns i lager. För att en produkt ska skickas ut i feedet som "in_stock" behöver den alltså ha en köpbar lagerstatus.
2. out_of_stock
De lagerstatusar som ej är köpbara, exempelvis "slutsåld", skickas som "out_of_stock" till Google.
3. BackOrder
Med lagerstatus "Restnotering" kan ni skicka ut "Backorder" till Google. Med denna lagerstatus måste ni ställa in, antingen på lagerstatusnivå eller produktnivå, när produkten är tillbaka i lager. Restnotering/backorder används för de produkter som är slut i lager men som går att beställa, som enbart har en längre leveranstid. Därav att man anges när produkten är tillbaka i lager.
Ni kan ställa in antal dagar tills produkten är tillbaka i lager på lagerstatusen under Inställningar > Lagerstatusar, eller på produktnivå under Lagerställen, se bilder.
4. PreOrder
Med lagerstatus "Förbeställ & Förköp" kan ni erbjuda kunderna att köpa produkter innan dessa officiellt har släppts. Precis som backorder måste ni ange datum när produkten kommer finnas i lager. Produkter som har lagerstatus "Förbeställ & Förköp" kommer skicka ut "PreOrder" till Google. Om man anger ett nedsatt pris på produkten kommer den även att få "PreSale" utskickat i den strukturerade datan, dock kommer den fortsatt skicka "PreOrder" till Google Shopping. Detta kan ge fördelar för Google Shopping-annonsering.
----------------
Behöver du hjälp så kontakta gärna vår support
Mejl: hello@starweb.se Telefon: 040 - 602 09 00
Kommentarer
0 kommentarer