I denna artikel kommer vi att gå igenom vilka inställningar som krävs för att komma igång med Nshift checkout.
Denna sidan täcker följande delar:
Vad krävs
För att Starwebs koppling med Nshift fraktcheckout ska fungera så krävs både Nshift Delivery (TA) och Delivery checkout tillbehöret hos Starweb.
För att få Nshift Checkout att fungera behöver ni ett avtal med Nshift delivery samt Checkout för att få det att fungera. kontakta Nshift för mer info och uppgradering.
Var hittar inställningar i Starweb för Nshift
Ni hittar detta under inställningar, när tillbehöret är aktiverat i er butik.
Under inställningar-fraktsätt så hittar ni dessa inställningar när ni klickat på boxen nshift checkout. Dessa gäller alltså NÄR nshift checkout ska synas i Starweb kassan eller inte. Har inte med själva fraktalternativen som visas inne i nshift checkout delen att göra. Inställningar som styr vilka fraktsätt som ska visas i Nshift checkout görs hos Nshift.
Var hittar jag inställningar för checkout hos Nshift
När ni loggat in så hittar ni inställningarna hos Nshift enligt bild.
Klicka på Sök knappen på sidan så ser ni vilka fraktcheckouter som har skapats. Går att skapa flera hos Nshift men går bara att använda en åt gången i Starweb. I varje checkout kan ni ha flera olika leverantörer eller bara en om så önskas.
För att gå in på er fraktcheckout och se inställningar för denna fraktcheckout så klickar ni på pilen till höger på den rad och den fraktcheckout det gäller.
Så här kan det se ut, i vårt exempel så ser ni flera fraktleverantörer, valutor samt språk.
Finns grundläggande parametrar redan upplagda men ni kan skapa fler. Tänk på att skapar ni egna parametrar hos Nshift så betyder inte det att den data med automatik skickas från Starweb.
Vilka parametrar vi skickar till Nshift idag ser ni här nedan.
'currency' = valuta
'language' = språk
'tocountry' = land paket ska skickas till
'tozipcode' = postnummer det gäller
'cartprice (ex moms)' = totala summan i kassan (ex moms)
'weight' = totala vikten i kassan
Nedan parametrar kan ni lägga till hos Nshift och vi kommer skicka rätt info till Nshift.
'b2b' = Företag eller privat, värdet true/false (Boolean).
"pricelist" = Vald prislista, värdet siffra ska användas. Ni ser detta bredvid varje prislista under inställningar- valuta prislistor.
Det finns väldigt många inställningar hos Nshift och inget vi kommer täcka i denna guide. Kontakta Nshift för mer hjälp gällande deras inställningar.
Ni kan läsa lite om några inställningar direkt hos Nshift här.
Vad hjälper Starweb mig med
Då huvud integrationen görs i Nshift så kan vi endast hjälpa er att lägga in uppgifter som ska läggas in för själva kopplingen, under kontouppgifter enligt ovan beskrivet.
Vad ska jag göra?
När avtal med Nshift är klart så ska ni först bli klar med alla inställningar i Nshift innan ni kopplar på det i butiken. Detta diskuterar ni med Nshift.
När det är klart så kan vi hjälpa er att lägga in kontouppigfter eller ni lägger in dom själv i butiken enligt ovan beskrivning.
Vad kan Nshift hjälpa mig med?
Nshift hjälper er med konfiguration exempel regler när fraksätt ska visas eller inte. Det mesta av fraktlogiken ligger hos Nshift och måste därför ställas in hos Nshift.
Är det andra tjänster som ska läggas till ert konto som ligger hos Nshift så tar ni kontakt med Nshift.
Hur ser det ut i kassan
Beroende på vilka betalsätt ni använder så kan det ser annorlunda ut. Här finns 2 exempel, med klarna och eget betalsätt.
Klarna, innan man angett postnummer i kassan.
Efter man angett postnummer i klarnas fält och klickat sig vidare. Fraktsätt laddas ovanför Klarnas fält.
Eget betalsätt innan man fyllt i postnummer.
När postnummer är inlagt, gult fält anger att det krävs för att Nshift checkout ska ladda in. Laddar ovanför betalsätt.
----------------
Behöver du hjälp så kontakta gärna vår support på mejl, chatt eller telefon
040 - 602 09 00 , support@starweb.se , starweb.se
Kommentarer
0 kommentarer